ΧΑΠ και καλοκαίρι

Η επίδραση των υψηλών θερμοκρασιών και του καλοκαιριού στα άτομα που πάσχουν από τη ΧΑΠ.

Οι ακραίες θερμοκρασίες μπορούν να οδηγήσουν σε επιπλέον δύσπνοια καθώς o ανθρώπινος οργανισμός απαιτεί μεγαλύτερη ενέργεια προκειμένου να παράγει το ίδιο έργο.

Όσο πιο σκληρά λειτουργεί το σώμα μας, τόσο περισσότερο οξυγόνο χρειάζεται, με αποτέλεσμα οι απαιτήσεις από το αναπνευυστικό να γίνονται μεγαλύτερες.

Κρατήστε το σώμα σας σε μία ασφαλή και υγιή θερμοκρασία. Να αποφεύγετε τις ακραίες θερμοκρασίες καθώς τα συμπτώματα της ΧΑΠ και ιδιαίτερα η δύσπνοια ενδέχεται να αυξηθούν. 

Καθώς μπαίνουμε στους θερμότερους μήνες του έτους, είναι απαραίτητο να λάβουμε προφυλάξεις και να δημιουργήσουμε ένα σχέδιο δράσης.

Δεδομένου ότι οι θερμές θερμοκρασίες αναγκάζουν το σώμα  να εργάζεται υπερωρίες” για να δροσιστεί, θα πρέπει να προετοιμαστούμε για να περιορίσουμε τις επιπλοκές των λανθασμένων επιλογών μας.

Προσθέτοντας μερικές απλές τροποποιήσεις στον τρόπο ζωής σας, μπορείτε να απολαύσετε την ομορφιά και τη διασκέδαση του καλοκαιριού με ασφάλεια.

ΧΑΠ καλοκαίρι. Σχέδιο δράσης

Σχεδιάστε κάποιες δραστηριότητες σε εσωτερικούς χώρους.

Το γεγονός ότι έχετε χαπ δεν σημαίνει ότι θα σας περιορίσει τις καλοκαιρινές σας δραστηριότητες. Προτιμήστε τις θερμότερες ώρες της ημέρας να κάνετε δουλειές σε εσωτερικό χώρο με κλιματισμό και τις υπόλοιπες να οργανώνετε τις δραστηριότητές σας.

Προτιμήστε να περνάτε τις πολύ ηλιόλουστες ώρες σε μια δροσερή, κλιματιζόμενη τοποθεσία. Αυτό μπορεί να κάνει μια τεράστια διαφορά στα ημερήσια επίπεδα ενέργειας. Εάν δεν έχετε κλιματισμό στο σπίτι σας, σχεδιάστε τις δραστηριότητες της ημέρας σε μέρη που έχουν όπως ένα εμπορικό κέντρο, μια βιβλιοθήκη ή σε κάποιο φίλο ή μέλος της οικογένειας.

Προγραμματίστε το χρόνο σας

Εάν συνήθως ασκείστε ή χαλαρώνετε στο ύπαιθρο, μπορείτε να επιλέξετε να το κάνετε νωρίς το πρωί ή αργότερα το βράδυ, όταν τα επίπεδα θερμότητας και νέφους είναι συνήθως χαμηλότερα.

Μείνετε ενυδατωμένοι

Η καλύτερη συμβουλή για όλους το καλοκαίρι είναι να πίνετε πάντα νερό και να

Ενυδάτωση

παραμείνετε ενυδατωμένοι.

Μην περιμένετε να διψάσετε για να πιείτε νερό. Η δίψα μπορεί να υποδηλώνει αφυδάτωση! 

Με την αύξηση της κατανάλωσης νερού και χυμού και την ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης καφέ, τσαγιού, σόδας και αλκοόλ, μπορείτε να ελαχιστοποιήσετε τις πιθανότητες να αφυδατωθείτε.

Τα παιδιά και τα άτομα άνω των 65 ετών διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο αφυδάτωσης.

Κίνδυνος που σχετίζεται με την ηλικία: Καθώς το σώμα μεγαλώνει, οι νεφροί δεν μπορούν να διατηρήσουν το ίδιο ποσό νερού για να διατηρήσουν την ισορροπία των υγρών στον οργανισμό και τα αντανακλαστικά της αφυδάτωσης (όπως για παράδειγμα το αίσθημα της δίψας) μειώνεται με την ηλικία.

Λόγοι που σχετίζονται με την ασθένεια: Οι λοιμώξεις όπως η πνευμονία μπορούν να αυξήσουν την ανάγκη για υγρά.

Οι παθήσεις των πνευμόνων όπως η ΧΑΠ επιδεινώνονται από την αφυδάτωση. Στην πραγματικότητα, με το να μένουν ενυδατωμένοι, οι πάσχοντες μπορούν πραγματικά να ελαχιστοποιήσουν τα συμπτώματά.

Μην αμελείτε να έχετε μαζί σας πάντα εάν σας το έχει συστήσει ο γιατρός την φορητή συσκευή παροχής οξυγόνου. Οι ανάγκες σε οξυγόνο είναι ανεβασμένες. Να ελέγχετε πάντα την μπαταρία του συμπυκνωτή εάν είναι φορτισμένη και να υπολογίζετε σωστά τον χρόνο που θα χρειαστείτε την συσκευή. 

Προσοχή στις αλλεργίες:

Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, πολλά φυτά και αλλεργιογόνα επιδεινώνουν τη ΧΑΠ και το άσθμα. Να γνωρίζετε τι επηρεάζει εσάς και να μιλήσετε στον ιατρό σας σχετικά με την επιλογή φαρμάκων ή των συσκευών εισπνοής που θα υποστηρίζουν καλύτερα την αναπνοή σας κατά τους θερινούς μήνες.

Να παραμένετε δραστήριοι. ΧΑΠ και άσκηση συνδυάζονται ώστε να αναπνέετε καλύτερα. 

Να γνωρίζετε τις καιρικές συνθήκες  της τοποθεσίας που επισκέπτεστε. Πολλές περιοχές έχουν υπερβολική ζέστη και υγρασία, καθιστώντας ακόμη πιο δύσκολη την αναπνοή. Θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο στην αύξηση της αντοχή σας ώστε να χαρείτε καλύτερα το Καλοκαίρι η παρακολούθηση ενός προγράμματος Πνευμονικής αποκατάστασης

Προτείνουμε το άρθρο ΧΑΠ και θάλασσα.

Καλό καλοκαίρι!